کد مطلب: 205050
جنايت ارسال واکسن آلوده مدرنا از آمريکا به ژاپن نبايد در ايران تکرار شود
تاریخ انتشار : 1400/06/05 12:24:21
نمایش : 781
حسينعلي شهرياري رئيس کميسيون بهداشت مجلس ارسال محموله آلوده واکسن آمريکايي به ژاپن را يک جنايت بشري عنوان کرد و گفت: آمريکايي ها هميشه در طول تاريخ جنايت کار بوده‌اند و ما بايد مراقب باشيم که اين اتفاق در کشور ما رخ ندهد.
به گزارش هفت چشمه؛  حسينعلي شهرياري، رئيس کميسيون بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در گفت و گو با خبرنگار دانا شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ درباره آزمايش هاي اوليه واکسن هاي وارداتي قبل از تزريق گفت: هر شرکت خصوصي و يا دولت اگر بخواهد واکسن وارد کند، قطعا قبل از آنکه اين واکسن ها به مردم تزريق شود، سازمان غذا و دارو موظف است به صورت دقيق تمام موارد پزشکي و ايمني را بررسي و مورد آزمايش قرار دهد که همين کار نيز در حال حاضر براي هر نوع واکسني که وارد کشور مي شود، مورد آزمايش اوليه قرار مي گيرد تا سالم بودن آن بررسي شود و درصورت اطمينان مجوز تزريق صادر خواهد شد.
وي در خصوص ارسال محموله آلوده واکسن آمريکايي به ژاپن گفت: قطعا اين کار آمريکا يک جنايت حقوق بشري است و برخلاف اينکه آنها هميشه دم از شعارهاي حقوق بشري مي زنند، ولي شما شاهدايد که آمريکا و انگليس در عراق، سوريه و افغانستان چه جنايت هايي انجام داده و مي دهند. آنها ثابت کرده اند که در طول تاريخ هميشه جنايت کار بوده اند و مسئولان ما بايد مراقب باشند که اين کار در ايران تکرار نشود.
شهرياري ادامه داد: کشور آمريکا هيچ وقت براي ما کشور قابل اطميناني نبوده است. نه فقط آمريکا بلکه متحدان آن مثل فرانسه و انگليس هم قابل اطمينان نيستند. هنوز ماجراي فاکتور 8 هاي آلوده فرانسوي که به ايران داده شد و باعث شد تعدادي از هموطنان ما بيماري ايدز بگيرند را فراموش نکرده ايم و تااين لحظه که سال هاي زيادي از آن ماجرا مي گذرد، دولت فرانسه هيچ غرامتي بابت آن اشتباه به ما پرداخت نکرده است و حني حاضر نشد از مردم ايران به خاطر آن اشتباه مرگبار عذرخواهي کند.
رئيس کميسيون بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: من قبلا هم گفته بودم اگر آمريکا حتي واکسني مخصوص کشور ما مي خواست ارسال کند، واقعا اين اطمينان وجود ندارد که آيا اين واکسن ها دستکاري مي شوند يا نه؟ مسائل عفوني و آلودگي هاي اينچنيني را با آزمايش اوليه نيز مي شود نشخيص داد، ولي دستکاري هاي ژنيتيکي به شدت خطرناک تر است و براحتي هم قابل تشخيص نيست.
شهرياري درباره دشمني ديرينه اين کشورها با ايران گفت: چطور مي شود به کشورهايي مثل آمريکا و انگليس که دشمني ثابت شده اي با ما دارند، براحتي اطمينان کرد؟ از ابتداي انقلاب در جنايت هاي بعثي ها به کشور ما ردپاي همه اين کشورها به وضوح پيداست و آنها در اين جنايت ها شريک بوده اند. همين کشورها ما را براي انواع داروهاي ضد سرطان تحريم کردند و به ما دارو نمي دادند که با مجاهدت هاي شهيد شهرياري توانستيم خودمان داروهاي راديواکتيو توليد کنيم و مشکلات بيماران سرطاني را حل کنيم.
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg